עגלת קניות
ריקה כרגע
אוגוסט 25, 2020

חשיבות טיהור האוויר בגני הילדים

אין ספק כי בתור הורים, הילדים שלנו הם הדבר החשוב לנו ביותר בעולם. מסיבה זו, אנו מעוניינים להגן עליהם ככל הניתן – עניין אשר בא לידי ביטוי בלא מעט פעולות שאנו מבצעים על בסיס יומיומי, על מנת להבטיח את בריאותם ובטיחותם. למרות כל מאמצינו, למרבה הצער, ישנם לא מעט סיכונים סמויים שאליהם אנו פחות מודעים ועשויים לפגוע בבריאות הילדים שלנו – כאשר הגדול ואולי אף החשוב ביותר שבהם הוא זיהום האוויר בכלל, וזיהום האוויר בגן הילדים שאליו הם הולכים בפרט.


מחלות וזיהומים אפשריים בגן הילדים

אין הורה שלא מכיר את החוויה המוכרת – הילד מתחיל גן חדש, ומגיע הביתה בכל שבוע עם מחלה או זיהום כלשהו ש"אסף" מאחד מילדי הגן האחרים. החשיפה של ילד שעד לאותה עת כנראה היה מוגן מאד, לעשרות חיידקים ומערכות חיסון שונות משלו, משפיעה עליו באופן כמעט מיידי. כך, על אף שהפעילות בגן חשובה מאד להתפתחות הילדים והכישורים החברתיים שלהם, לא מן הנמנע שילדינו יחזרו הביתה עם מחלה ויראלית כלשהי לעיתים תכופות יחסית. מחלות אלה אמנם עוברות לרוב במהירות ובקלות, אך חשוב להבין כי וירוסים אינם המזהמים היחידים שקיימים באוויר חלל הגן – הם פשוט המזהמים הבולטים יותר, אלה שניתן לראות ביטוי שלהם במהירות יחסית. למעשה, באוויר המצוי בחלל הגן קיימים לא מעט אלרגנים ומזיקים נוספים, העלולים להשפיע משמעותית על בריאות ילדינו בחשיפה ממושכת ולסכן אותם בטווח הארוך. על מה בדיוק מדובר וכיצד ניתן לטהר את האוויר בגנים, כך שנבטיח שמירה מקסימלית על בריאות הילדים?

מדוע חשוב לטהר את האוויר בגני ילדים?

מטבע הדברים, ילדים הם לא מומחים גדולים בשמירה על היגיינה. לרוב, ילדים נוטים להתעטש ולהשתעל גם כשהם נמצאים בסמיכות אחד לשני, וכך הם למעשה מעבירים ביניהם מחלות ויראליות לעיתים תכופות. גם כאשר הילדים מצויים במרחק מספק האחד מהשני, המזהמים הנפלטים לחלל החדר כתוצאה מאקט של התעטשות או השתעלות, עדיין נישאים באוויר ומסכנים את הילדים הבריאים שבגן – כך שחלל הגן משמש למעשה כקרקע פורייה להתפתחות של מחלות ויראליות. פרט לעניין המחלות הוויראליות, חשוב להבין כי זיהום אוויר הוא בעיה הקיימת כמעט בכל חלל – ובייחוד בחללים סגורים. במהלך חודשים רבים מחודשי השנה, גני הילדים לא פותחים את חצרותיהם, בכדי לשמור על הילדים מפני קור והצטננויות, אך למעשה חושפים אותם לסכנה גדולה יותר המצויה בשהייה ממושכת בחלל סגור; שאיפה של נבגי עובש, אבק ואלרגנים נוספים, לרוב לא תתבטא באופן מהיר וברור כמו שאיפת וירוסים, אך בהחלט תסכן את בריאות ילדינו בטווח הארוך, לנו, ההורים, אין בהכרח שליטה על רמת ההגיינה והניקיון בגן, הן של הילדים, והן של אנשי הצוות הדואגים באופן שוטף לתחזוקת המקום. מסיבה זו, ישנה חשיבות גדולה לטיהור חללי גני הילדים באופן יסודי ואפקטיבי, לאורך כל שעות היממה.



הסכנות הכרוכות בשאיפת אוויר לא נקי

ארגון הבריאות העולמי קבע כבר מזמן כי יש להתייחס לזיהום אוויר כאל סיכון בריאותי ממשי, בדיוק כפי שאנו מתייחסים לעישון ולעודף כולסטרול, שכן שאיפת אוויר מזוהם עשויה לגרום למגוון בעיות – כאשר מחלות ויראליות הן הקלות שבהן. במחקרים לא מעטים נמצא כי שאיפת אוויר המכיל נבגי עובש, אבק ומזהמים אחרים, עשויה לגרום למזהמים הללו לחדור לדרכי הנשימה ולהישאר שם לזמן ממושך – לעיתים אף לנצח. מצב כזה עלול לגרום לא רק לזיהומים בדרכי הנשימה ולהתפתחות של אלרגיות, אלא גם להתפתחות של מחלות שונות, חלקן אף כרוניות או מסכנות חיים. נבגי עובש, למשל, עלולים לחדור לגוף דרך דרכי הנשימה, להתיישב על מצע כלשהו בגוף ו"לאכול" אותו לאט לאט. במצבים בהם מערכת החיסון מוחלשת בשל מחלה זמנית או קבועה, היא עשויה להתקשות בהשמדת נבגי העובש (או מזהמים אחרים, לצורך העניין) – עניין המסכן את ילדינו משמעותית לאורך זמן.

כיצד ניתן לטהר את האוויר בגני הילדים?

ישנם פתרונות רבים לטיהור האוויר בגני הילדים, כמו למשל אוורור תכוף של החדר, הוספת צמחים מטהרי אוויר לחלל הגן ועוד, אם כי רוב הפתרונות הללו לרוב לא יהיו אפקטיביים דיים כדי לטהר ממש את האוויר, ויספקו לנו מענה חלקי בלבד לעניין זה. כיום, הפתרון הבטיחותי, האפקטיבי והטוב ביותר לטיהור אוויר בחללים בכלל ובגני ילדים בפרט, הוא מטהר אוויר. מדובר במכשיר חשמלי המכיל מסננים ולעיתים גם חומרים נוספים, אשר משמידים את המזהמים הנמצאים בחלל החדר – בכלל זה וירוסים, חיידקים, נבגי עובש, אבק ועוד – וגורמים לסירקולציה טובה יותר, כך שהאוויר הנותר בחדר הוא אוויר נקי ואיכותי.

היכן רוכשים מטהר אוויר לגני ילדים ועל מה יש לתת את הדעת בעת הרכישה?

אין ספק כי השוק מוצף במאות, אלפים ואולי אף עשרות אלפים של מטהרי אוויר. עם זאת, לא כל מטהרי האוויר הללו הם בהכרח מטהרי אוויר איכותיים, או מטהרי אוויר כלל. למעשה, כיום קיימים לא מעט מכשירים חשמליים הנקראים בטעות "מטהרי אוויר", כאשר בפועל מדובר במערכות משוכללות להפצת ריח בחלל החדר. על אף שמערכות אלה מסייעות בנטרול ריחות לא נעימים ומעניקות תחושת ניקיון, הן לא מסננות את האוויר בחדר הלכה למעשה, אלא רק מבשמות אותו.

מסיבה זו, בעת רכישת מטהר אוויר, חשוב מאוד לשים לב לכך שמדובר אכן במטהר אוויר ולא במערכת להפצת ריח. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת, הוא מערכת סינון האוויר של המטהר – בדגש על החומרים והמסננים שהיא כוללת. ככל שמערכת טיהור האוויר תכיל מסננים רבים ואיכותיים יותר, כך היא גם תוכל לטהר את האוויר ביעילות רבה יותר. אחת החברות הבולטות ביותר בשוק בתחום זה היא חברת ATMO, אשר מייבאת לארץ את מטהרי האוויר המתקדמים בעולם. מטהרי אוויר אלה עומדים בכל התקנים הישראליים, כמו גם בתקנים בינלאומיים, המבטיחים את איכותה. בנוסף, החברה מספקת לכלל לקוחותיה אחריות ושירות ברמה גבוהה ביותר. רכישה של מטהר אוויר של אחת מן החברות המומלצות, תבטיח סינון איכותי, אוויר נקי, ובעיקר, את בטחון ובריאות הילדים שלכם, יום אחר יום.

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.