עגלת קניות
ריקה כרגע
פברואר 21, 2021

טיהור אוויר במסעדות ובתי קפה

זיהום אוויר הוא תופעה שרובנו לא נותנים עליה את הדעת, אך למעשה, אוויר מזוהם עשוי לסכן את הבריאות שלנו באופן משמעותי. על פי ארגון הבריאות העולמי, זיהום אוויר הוא גורם סיכון בריאותי שווה ערך לגורמי סיכון כמו לחץ דם גבוה, עודף כולסטרול ועישון, וההשפעות שלו על הבריאות שלנו עשויות להיות ממושכות ואף כרוניות. כשאנו שואפים אוויר מזוהם על בסיס קבוע, אנו למעשה מזמינים רעלנים ומזיקים אחרים אל תוך הגוף שלנו. חלק מהרעלנים הללו, כמו למשל נבגי עובש, יכולים "להתיישב" בדרכי הנשימה ולגרום למגוון של בעיות – חלקן בלתי הפיכות. בניגוד לדעה הרווחת, אוויר מזוהם מצוי בריכוזים גבוהים יותר דווקא במבנים סגורים – כמו למשל הבית הפרטי שלנו, קניונים, מסעדות ובתי קפה, בשל סירקולציה נמוכה של אוויר. אותה סירקולציה נמוכה מאפשרת לרעלנים רבים יותר להצטבר בחלל החדר ולזהם את האוויר שבו באופן משמעותי. לפניכם כל מה שצריך לדעת על זיהום אוויר במסעדות ובבתי קפה, כמו גם על הדרכים שבאמצעותן ניתן להתמודד עם הבעיה.

 
זיהום אוויר במסעדות ובתי קפה

במסעדות ובתי קפה, אשר מתאפיינים בתחלופה גבוהה של אנשים ובהכנת מזון, זיהום האוויר עשוי להיות אף חמור יותר, שכן פרט למזהמים ה"רגילים" אשר קיימים באופן טבעי בחללים סגורים, כמו למשל גזים, חלקיקי אבק ונבגי עובש, ישנם מזהמים נוספים כמו עשן, אדים וגזים, אשר נפלטים לאוויר כתוצאה מתהליכי הטיגון, הבישול או הצלייה. עניין זה מסכן כמובן את בריאות העובדים, אשר חשופים לכל המזהמים הללו על בסיס קבוע ומתמשך. בין היתר, שאיפת אוויר מזוהם כזה לאורך זמן, עשויה לגרום לא רק לתופעות כמו כאבי ראש כרוניים ועייפות, אשר ישפיעו על ביצועי העובדים, אלא גם לאלרגיות, זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, אסטמה ועוד.

 


טיהור האוויר באופן יעיל, חסכוני ונוח

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם זיהום אוויר, הן במסעדות ובתי קפה והן בחללים סגורים אחרים, היא באמצעות התקנת מטהר אוויר איכותי. מטהרי אוויר כאלה "ישאבו" אליהם את האוויר הקיים בחדר, יסננו אותו, וישחררו חזרה לחדר אוויר נקי וחף ממזהמים. חשוב לדעת כי על אף שקיימים כיום מגוון של מטהרי אוויר, לא כל מטהרי האוויר הללו הם בהכרח מטהרי אוויר איכותיים, אשר מסוגלים לסנן גם חלקיקים קטנים במיוחד של מזהמים המצויים באוויר. מטהרי האוויר שמשווקת חברת "אטמו" מכילים מספר רב של מסננים, אשר מסוגלים לסנן גם חלקיקים קטנים במיוחד של מזהמים הנישאים באוויר, ובאופן זה – מספקים פתרון טיהור אוויר איכותי ויעיל במיוחד לחללים סגורים.

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.