עגלת קניות
ריקה כרגע
נובמבר 18, 2020

איך לאוורר נכון את הדירה

נסו להיזכר בטיול בפארק נקי או ביער. כמה קל לנשום, כבר לאחר כמה נשימות אנו מתמלאים אנרגיה ומצב הרוח משתפר. תושבי עיר רבים עלולים לחוש סחרחורת קלה מעודף החמצן הפתאומי הזה. אם גם אתם חשתם משהו דומה, ככל הנראה הגוף שלכם סוב ממחסור באוויר נקי. פתרון הבעיה הוא אוורור נכון.


תוכן עניינים:

באיזו תדירות צריך לאוורר את הדירה בקיץ?
באיזו תדירות צריך לאוורר את הדירה בחורף?
גישה ייחודית לכל חדר
איך לאוורר את הדירה במהירות?
איך לאוורר את הדירה בלי לפתוח חלונות?
מה כדאי לזכור ביצירת מיקרו-אקלים?

אני חושבת שכולם כבר יודעים למה חשוב לאוורר את הדירה ואיך אוויר נקי משפיע על בריאותינו. ובכל זאת, השאלה "איך לאוורר נכון את הדירה" נשאלת יותר מאי פעם. כמעט כל הדירות המודרניות מצוידות בחלונות פלסטיק הרמטיים כמעט לחלוטין. הודות לחלונות כאלה רעש, אבק וקור לא חודרים לתוך הדירה, אך בו בעת הם מונעים מאוויר צח לחדור פנימה, בהבדל מחלונות עץ שבהם יש חריצים.

בהתחשב בכל היתרונות של חלונות הפלסטיק יהיה זה לא נוח ולא הגיוני לא להתקין אותם, אבל עדיין חשוב גם לאפשר לאוויר נקי להיכנס לדירה. אספנו בשבילכם כמה המלצות פשוטות לאוורור הדירה.

באיזו תדירות צריך לאוורר את הדירה בקיץ?

כיוון שגוף האדם פולט פחמן דו-חמצני, יש לאוורר את הדירה כל יום. בקיץ מזג האוויר בחוץ נעים ולכן אפשר לא לסגור את החלונות כלל. אם בחוץ יש רעש, אבק או שמזג האוויר קריר מדי, אפשר להספק באוורור של 20 עד 30 דקות לפחות פעמיים ביום – בבוקר ובערב, וגם במהלך היום אם החדר משמש לפעילות גופנית או לעבודה ולמידה.




באיזו תדירות צריך לאוורר את הדירה בחורף?

העונה הקרה משנה את המצב. כשהחלונות תמיד סגורים נוצרת התעבות שעלולה לגרום לנזק לרהיטים ולספרים ולהצריך שיפוצים. בחורף עדיף להסתפק באוורור של 10 עד 15 דקות לפחות פעמיים ביום – כשקמים בבוקר ובערב לפני השינה. בחורף רצוי לבדוק את רמת הפחמן הדו-חמצני בחדר ולאוורר כשהיא מגיעה ל-800 ppm.

אוויר נקי מתחמם מהר יותר מאוויר דחוס, וכלן אחרי אוורור בחורף החדר יחזור להיות חם במהירות.

גישה ייחודית לכל חדר

כשמדובר בזמן האוורור בחורף ובקיץ יש לציין שכל חדר דורשת גישה ייחודית. יש להתייחס בקפידה לאוורור חדרי שינה, כיוון שהמיקרו-אקלים שבו אנו ישנים משפיע על התחושה שאתה נקום בבוקר. חדרים שבהם הלחות גבוהה, כמו מטבחים וחדרי אמבטיה, דורשים אספקת אוויר סדירה, כיוון שלחות גבוהה לאורך זמן גורמת להופעת עובש, ואת זה אנחנו לא צריכים.


איך לאוורר את הדירה במהירות?

השיטה הפשוטה ביותר כשמדובר בפתיחת חלונות היא לפתוח אותם לרווחה. אוורור מקצה לקצה עדיף לעשות אם מחוץ לחלון יש פארק או חצר שקטה. כיוון שכל החלונות פתוחים, בקיץ משך האוורור תלוי במזג האוויר ובהעדפותיכם האישיות, בעוד בחורף יש להסתפק ב-2 עד 3 דקות. כך ייכנס לחדר אוויר נקי ולא גזים של מכוניות.

שאלת האוורור הופכת רצינית יותר כשבדירה יש תינוק.

חלונות פתוחים בקיץ עלולים להיות מסוכנים לפעוטות סקרנים בעוד בחורף אפילו הצינון הקטן ביותר עלול לגרום למחלה.אם יש תינוק בבית עדיף לאוורר כל חדר בתורו.

אוורור מקצה לקצה תמיד יעיל יותר ממיקרו-אוורור בלי קשר לעונה. חילוף אוויר מהיר מונע מהחדר להצטנן בחורף ויקל על הנשימה.

איך לאוורר את הדירה בלי לפתוח חלונות?

אוורור איכותי ניתן לארגן באמצעות מערכת אוורור מאולץ. הבריזר יספק לחדר אוויר נקי בלי שתצטרכו לפתוח חלונות, וכך החדר יהיה מוגן מרעש מאבק ומקור. בנוסף, הבריזר מטהר את האוויר באמצעות כמה פילטרים ובחורף מחמם את החדר לטמפרטורה שתקבעו.

מה כדאי לזכור ביצירת מיקרו-אקלים?

האווירה בבית אינה תלויה רק בריכוז הפחמן הדו-חמצני. תחושת חנק עשויה לגרום לכם לחשוב שחם, רמות לחות גבוהות או נמוכות מדי משפיעות על הבריאות. כיום ישנם מכשירים המאפשרים שליטה בכל הפרמטרים של המיקרו-אקלים.

התייחסות רצינית לכל הגורמים תעזור לכם להשיג מיקרו-אקלים איכותי בכל הבית וכך כל דייריו ירגישו טוב.

המון בריאות!

 

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.