עגלת קניות
ריקה כרגע
ינואר 09, 2021

מזגן ומטהר אוויר – מה ההבדל ביניהם וכיצד נשתמש בהם בחוכמה?

זיהום האוויר הוא אחד הנושאים הבוערים ביותר כיום, ולא בכדי. בעוד שבעבר לא ייחסנו חשיבות גדולה לאיכות האוויר שאנו נושמים, הרי שכיום, קיימות אינדיקציות לכך ששאיפת אוויר מזוהם על בסיס קבוע עשויה לגרום למגוון של בעיות שונות – חלקן אף כרוניות ובלתי פתירות. אנשים רבים נוטים לחשוב כי המזגן משמש כמטהר אוויר, בשל הפילטרים הקיימים בו והסירקולציה שהוא מייצר בחלל החדר. עם זאת, חשוב להבין כי המזגן, על אף מגוון התכונות החיוביות שלו, הוא אינו מטהר אוויר – ואינו מסוגל להתמודד עם מגוון הרעלנים המצויים בחללים סגורים באופן טבעי. לפניכם כל מה שצריך לדעת על ההבדלים בין מזגנים למטהרי אוויר, כמו גם למה רצוי להשתמש בשילוב שלהם על מנת ליהנות מתוצאות מקסימליות בכל הנוגע לטיהור האוויר.

ההבדל העיקרי בין מזגן למטהר אוויר

זיהום האוויר הוא ללא ספק תחום מבלבל, בייחוד בשל חוסר המודעות הקיים בנושא והאינפורמציה השגויה שאנו חשופים אליה על בסיס קבוע. דוגמא טובה לדיס-אינפורמציה מהסוג הזה, היא הטענה שמזגנים משמשים כמטהרי אוויר יעילים. על אף שמזגנים מכילים פילטרים וגורמים לסירקולציה בחלל החדר, חשוב לזכור כי הפילטרים שבהם הם מתהדרים, הם פילטרים גדולים יחסית – אשר אינם מסוגלים לסנן כהלכה את כל הרעלנים הקיימים בחלל החדר. לעומת זאת, מטהר אוויר הוא מכשיר אשר נועד ספציפית לטיהור האוויר, וככזה, הוא לרוב מכיל מגוון של מסננים שונים, אשר מסוגלים לסנן גם חלקיקי מזהמים קטנים ביותר. מטהרי האוויר של "אטמו" הם דוגמא מצוינת למטהרי אוויר איכותיים, אשר מסננים את האוויר באופן יעיל ויסודי ממזהמים כמו גזים, נבגי עובש ועוד.

מזגן ומטהר אוויר


שילוב מנצח

כפי שניתן לראות, המזגן לבדו אינו מסוגל לסנן את האוויר כהלכה, והסיבה לכך לא נעוצה רק במסננים המועטים שלו. חשוב לזכור כי מזהמים כמו נבגי עובש נישאים באוויר, וכך הם עשויים להגיע לתעלות האוורור של המזגן – עניין אשר יגרום להתפתחות של עובש, אותו לא בהכרח נוכל לראות או להריח, בתוך המזגן עצמו. במצב כזה, כל הפעלה של המזגן עלולה לשחרר חלקיקי עובש לאוויר ולסכן את הבריאות שלנו באופן משמעותי. עניין זה תקף, כמובן, גם לסוגי מזהמים אחרים – כמו למשל חלקיקי אבק ואף חיידקים, אשר המזגן עשוי לספק להם קרקע פורייה להתרבות, בייחוד כאשר הוא משמש לחימום החדר. את הבעיות הללו ניתן למנוע בקלות, באמצעות שילוב של מטהר אוויר יחד עם המזגן. כאשר עושים שימוש במזגן, אשר מספק לנו סירקולציה, יחד עם שימוש במטהר אוויר – אז הרי שמדובר בנוסחה מנצחת, שכן מטהר האוויר מסנן את חלקיקי העובש, האבק והמזהמים האחרים הקיימים בחדר, והמזגן ממשיך בתהליך הסירקולציה תוך שהוא שואב אליו אוויר נקי ומטוהר.

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.