עגלת קניות
ריקה כרגע
מרץ 09, 2021

טיהור אוויר במספרות וסלוני יופי

זיהום אוויר הוא בעיה חמורה מכפי שהיא עשויה להיראות לרוב האנשים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, זיהום אוויר הוא תופעה המאפיינת בעיקר מבנים סגורים. בהשוואה לשטחים פתוחים, זיהום האוויר במבנים סגורים נחשב לחמור יותר, ובייחוד כאשר במבנים אלה נעשה שימוש בחומרים מסוכנים – מצב המאפיין מספרות וסלוני יופי רבים בשל השימוש בחומרים כימיים, שחלקם נחשבים לרעילים. למעשה, במחקר ישראלי נמצא כי עובדי מספרות נחשפים לחומרים מסוכנים באופן תדיר, עניין אשר מסכן באופן משמעותי את בריאותם. על אף ששימוש בכפפות מספק לעובדי המספרות וסלוני היופי הגנה מסוימת, חשוב לזכור כי חלק מהחומרים הרעילים שבהם הם עושים שימוש מזהמים את האוויר בחלל החדר – בייחוד אחרי פעולות כמו חימום. זיהום אוויר זה מצטרף לזיהום האוויר אשר קיים ממילא במבנים סגורים, ויחד הם יוצרים סביבת עבודה שמסכנת משמעותית את העובדים.

זיהום אוויר תוך-מבני

מבנים סגורים הם מבנים המתאפיינים בסירקולציה נמוכה למדיי של אוויר, גם כאשר הם מכילים חלונות. הסיבה לכך היא שבכל זאת קיימים קירות בחדר, אשר אמנם לא מונעים את הסירקולציה, אך בהחלט מאטים אותה באופן משמעותי. האוויר הכלוא בחדר חשוף למגוון של מזהמים שונים – ובכלל זה נבגי עובש, אבק, וירוסים, חיידקים ועוד. במספרות ובסלוני יופי, אוויר זה לרוב יכיל גם תרכובות כימיות מסוכנות, כמו למשל אדי אלכוהול ואצטון או אדים של חומרים כימיים רעילים, הקיימים בתרכובות של החלקות שיער שונות. שאיפה של כל אלה על בסיס קבוע ומתמשך, עשויה לגרום למגוון של בעיות – החל מאלרגיות, דרך בעיות נשימה ועד לבעיות או מחלות כרוניות. למעשה, ארגון הבריאות העולמי קבע כבר מזמן כי זיהום האוויר מהווה גורם סיכון בריאותי משמעותי, בדומה מאוד לעודף כולסטרול, עישון, לחץ דם גבוה ועוד, ומסיבה זו – ישנה חשיבות גדולה לטיהור האוויר על בסיס קבוע, בייחוד בחללים סגורים.

 

בדיקות ניטור סביבתי-תעסוקתי

על פי דרישות פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה, כל מקום עבודה מחויב לספק סביבת עבודה בטוחה לעובדיו. מסיבה זו, בסביבת עבודה בה עשויים להתקיים גורמים מזיקים, ובכלל זה במספרות, יש לבצע בדיקות סביבתיות על ידי בודק מוסמך, אשר יספקו אינדיקציה לרמת הסיכון של העובדים במקום העבודה. כאשר תוצאות הבדיקה חיוביות, ניתן לשלול סיכון בריאותי לעובדים. לעומת זאת, כאשר מתקבלות תוצאות בדיקה שליליות, יש צורך בביצוע פעולות שמטרתן להפוך את סביבת העבודה לבטוחה יותר, בהתאם למותר בתקן של פקודת הבטיחות בעבודה. הפעולה המרכזית והחשובה ביותר שיש לבצע במצבים כאלה, בייחוד בחללים סגורים, היא טיהור האוויר בחלל העבודה על בסיס קבוע.

טיהור האוויר בסלוני יופי ומספרות

כפי שניתן לראות, לטיהור האוויר בחללים סגורים, ובייחוד בחללים כמו סלוני יופי ומספרות, ישנה חשיבות גדולה. למרבה המזל, כיום קיימים מגוון מכשירים חדשניים ומתקדמים, אשר יכולים להפוך את סביבת העבודה במקומות כאלה לבריאה ונקייה יותר באופן משמעותי. חברת "אטמו", למשל, משווקת מגוון של מטהרי אוויר מתקדמים, המכילים פונקציות המותאמות לחללי עבודה, חללי מגורים ואף חדרי ילדים. מטהרי האוויר של החברה פועלים כך שהם יונקים את האוויר המזוהם ומשחררים במקומו אוויר נקי ומסונן מרעלים שונים, תודות למסננים הקיימים בהם. כל מטהרי האוויר של "אטמו" מכילים מספר מסננים שונים, אשר מסוגלים לסנן גם חלקיקים קטנטנים הנישאים באוויר ומסכנים את בריאות הנוכחים בחדר. מדובר, ללא ספק, בפתרון טיהור האוויר היעיל ביותר כיום בשוק.

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.