עגלת קניות
ריקה כרגע
מאי 29, 2020

כיצד אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית במהירות וביעילות

רדימות, מצב רוח רע ודיכאון קל עלולים להופיע גם כשהכול טוב הן בפן הבריאותי והן בפן האישי. אז למה הם מופיעים? אפיסת כוחות מתרחשת בגלל היחלשותה של המערכת החיסונית. נדודי שינה וחוסר שינה, עבודה מתישה, אורח חיים פסיבי וגורמים רבים אחרים יכולים להיות הסיבה למערכת חיסונית חלשה.


תוכן עניינים:

הסיבות להיחלשות המערכת החיסונית. איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית בכוחות עצמו
איך יודעים שהגוף נחלש
איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית בעזרת תרופות סבתא
מוצרים המשפרים את המערכת החיסונית
תכשירים לשיפור המערכת החיסונית למבוגרים
ויטמינים לשיפור המערכת החיסונית
איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית מהר

בואו נבחן מקרוב את הסיבות להיחלשות המערכת החיסונית, את השיטות לחזק אותה, כולל תרופות סבתא, ונדבר על דרכים לשמור על בריאות הגוף.


הסיבות להיחלשות המערכת החיסונית. איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית בכוחות עצמו

כדי לענות על השאלה הזאת בואו ניזכר מהי המערכת החיסונית. כך נקרא מערך ההגנה של גוף האדם שתפקידו להתנגד לאיומים חיצוניים (בקטריות, וירוסים, חיידקים) ופנימיים (פגיעה בתאי הגוף). בחורף גוף בעל מערכת חיסונית חזקה מסוגל להתמודד בקלות עם גורמי הצינון והשפעת הודות לעמידותו. עם
חיזוק המערכת החיסונית אינו זר לכם, אם אתם הולכים לבריכה, עושים התעמלות, עושים מקלחות קרות בבקרים – סיכוייכם לחלות נמוכים ביותר.


מהן הסיבות העיקריות להיחלשות המערכת החיסונית?

  1. תזונה לא נכונה: הפסקות אוכל קצרות, צריכת מזון מהיר בתדירות גבוהה, היעדר ירקות ופירות – כל אלה מחלישים את המערכת החיסונית כיוון שהיא לא מקבלת את הוויטמינים ואת המינרלים שהיא זקוקה להם.
  2. הפעלת עומס יתר על הגוף, או להיפך – היעדר פעילות גופנית.
  3. שינה לא בריאה המובילה לנוירוזה. אם אתם ישנים פחות משבע שעות ביום, ונרדמים ומתעוררים כל פעם בשעות שונות, תתחילו להתעייף מהר יותר ולחוש דיכאונות.
  4. הרגלים מזיקים: עישון וצריכת אלכוהול מובילים להיחלשות המערכת החיסונית.
  5. אקולוגיה רעה.

כעת נשוב לשאלה: כיצד לשפר את המערכת החיסונית בלי לצאת מהבית? תחילה נטרלו את הסיבות האפשריות להיחלשות: עיברו לתזונה נכונה, לשינה נכונה, התאימו את רמת העומס על הגוף, ומיד תרגישו איך מצב הרוח שלכם ישתפר ותרגישו מלאי אנרגיה ושמחת חיים. אם ישנה אפשרות וכוח הרצון מאפשר – הפסיקו לצרוך סיגריות ואלכוהול או צמצמו את צריכתם למינימום.

הצעד הבא הוא תרגילים מיוחדים, למשל: התעמלות יום-יומית, יוגה או ג'וגינג יסייעו בחיזוק הגוף ויעזרו לכם להתעורר בקלות משינה. הוסיפו לרשימה הזו גם מקלחות קרות ושחייה המחזקות את הגוף וגורמות לו להתנגד טוב יותר לווירוסים ולחיידקים הגורמים לצינון. העיקר, כמו תמיד, לדעת מתי לעצור, כי יותר מדי פעילות גופנית שכזו עלולה להזיק לגוף.

אם הגוף שלכם מגיב טוב לטמפרטורות גבוהות, סאונה היא פתרון אידיאלי! סדרת טיפולים בסאונה משפרת את מחזור הדם, מורידה את הסיכון להידבק במחלות, מאיצה את התהליך של יצירת הנוגדנים ומסלקת רעלים מהגוף. יש סיבה לכך שהסאונה נשארת פופולרית גם היום.



שתו יותר מליטר מים כל יום. לא תה, לא קפה ולא מיץ, אלא מים טהורים מסייעים בחילוף החומרים ובסילוק תוצרתו מהגוף.


איך יודעים שהגוף נחלש

הדבר הראשון שכדאי לשים אליו לב הוא שינוי פתאומי בתחושה הכללית. אם אתם שמים לב שהתחלתם להתעייף מהר מהרגיל, שאתם מתעצבנים בקלות, שאתם חשים בתסמינים של הצטננות או של אלרגיה, הצטיידו בוויטמינים ונתחו את הרגלי השינה והתזונה שלכם. אם תבחינו בכך שהתזונה שלכם לוקה בחסר או שאתם ישנים פחות משבע שעות ביממה, שפרו את המצב בהקדם האפשרי.

צריכה תכופה של אנטיביוטיקה, גנים חלשים, לחץ וסביבה מזוהמת גם מחלישים את הגוף ומשפיעים לרעה על המערכת החיסונית.




איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית בעזרת תרופות סבתא

תרופת סבתא אחת היא שורש של זנגביל. מערבבים זנגביל מגורר עם דבש, מיץ לימון ומשמש מיובש ואוכלים כמה כפות ביום.

מבין התבלינים ניתן לציין את הקינמון, את הכורכום, את עלי הדפנה ואת הפלפל השחור. הם לא רק מוסיפים טעם למנה, אלא גם מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית.

אסור לשכוח את השום ואת הבצל המסוגלים לגרום לאדם שוב לעמוד על רגליו תוך זמן קצר. הם מכילים פיטונסיידים (נוגדי מזיקים) ושמנים אתריים המונעים את חדירתם של וירוסים וחיידקים ללוע האף ובכך מחטאים את הגוף.

מיץ אלוורה מכיל שורת ויטמינים מסוג B, C ו-E וחומצות אמינו הנחוצות לחילוף חומרים טוב. את המיץ כדאי לערבב בדבש בפרופורציה של 50 על 50, כי אחרת טעמו מר מאוד. למרבה הצער, כל החומרים הטובים בו שורדים רק יממה אחת ולכן עדיף להכין אותו מיד לפני הצריכה.

כדי לחסום את אחת מסיבות ההיחלשות, הלחץ, ניתן לשתות מרתחים מרגיעים. הם לא מחזקים את המערכת החיסונית, אך יכולים להרגיע אתכם ולאפשר לכם לבחון את המצב ברוגע.

לאחר התייעצות ברופא ניתן להתחיל שימוש בעשבי מרפא: אכינצאה פורפוריאה, ג'ינסנג, סביון, שוש, פרע מחורר ואחרים. העשבים מרגיעים ומסייעים בשיפור הזיכרון, מחזור הדם, כושר העבודה והטונוס. ההתייעצות מומלצת כיוון שעשבים רבים מכילים רעלים העלולים להזיק.

מוצרים המשפרים את המערכת החיסונית

שיפור המערכת החיסונית בתרופות סבתא טוב בשלב השמירה על החוסן. בשלב הזה ניתן לשלב מוצרים שונים שיעזרו לשפר את הבריאות. בואו נבחן מה כדאי לשים על השולחן כל יום.

דבש

יש סיבה לפופולריות שלו בטיפול במחלות חורף. הדבש מכיל סדרת ויטמינים מסוג A, B, C, E ו-K וכן חומצה פולית. אך היתרון העיקרי שלו הוא הפלבונואידים שבו – אלה תרכובות המשפיעות על האנזימים בגוף.

חשוב רק לזכור שהדבש צריך להיות טבעי ולא מלאכותי. חשוב להתייחס לכך בכובד ראש ולקנות רק דבש המוכח כטבעי.

אגוזים

חומצות אומגה-3, שאותן הגוף למרבה הצער אינו מייצר, אף שהן נחוצות לו, ניתן למצוא באגוזי מלך או בתערובות המכילות אותם. והחלבונים הצמחיים שבאגוזים דומים לאלה שבבשר, רק שבאגוזים לא ממלאים את הגוף ברעלים, אלא להיפך – מוציאים אותם ממנו. בצריכת אגוזים יום-יומית יהוו המינרלים המועילים אשלגן, מגנזיום, סידן וזרחן את הבסיס למערכת חיסונית בריאה. בנוסף, הם מנקים את כלי הדם מפלאק, מסייעים בהימנעות ממחלות לב, מורידים את הסיכון לשבץ ולטרשת עורקים ובאופן כללי טעמם נעים.

 
מוצרי חלב

לחיזוק המערכת החיסונית מומלץ לצרוך מוצרים מחלב מותסס כגון ריאז'נקה, קפיר או אצידופילין. הפרוביוטיקה שבהם משפרת העיכול ומסייעת לסילוק חומרים מזיקים. לצרוך את המוצרים האלה עדיף בערב או מוקדם בבוקר על בטן ריקה.

פירות יער: ארוניה מלנוקרפה, צימוקים, ענבים

שיפור המערכת האנדוקרינית, גמישות הדפנות של כלי הדם, צמצום הכולסטרול והעשרת הגוף בוויטמינים ובמיקרו-אלמנטים רבים – בכל אלה מסיע עץ הארוניה. ניתן לאכול את הפירות שלו ואת העלים שלו ולהכין ממנו תשריות.

צימוקים מסייעים בריפוי שיעול, נזלת וברונכיטיס. מומלץ לצרוך בין 50 ל-200 גרם ביום. לשיפור תפקוד הלב והריאות ניתן להשרות חופן צימוקים במים קרים לילה שלם ולשתות מיד אחרי שמתעוררים בבוקר.

צריכת ענבים מורידה את הסיכון להיווצרות פקקת, מסייעת לתפקוד חיוני של מערכת הלב וכלי הדם, מעלה את רמת ההמוגלובין, מנקה את הדם ומשפרת את תפקוד הכבד.

לרכוש את המוצרים הנ"ל ניתן בכל חנות מצרכים, כך שהשיטה הזו לבקרת החוסן היא נגישה ומהירה.

 



תכשירים לשיפור המערכת החיסונית למבוגרים


כשלא ניתן לחזק את המערכת החיסונית בעזרת תרופות סבתא או מוצרי מזון, כשצריך לחזק את הגוף במהירות, עוברים לשימוש בתרופות. באילו תכשירים לחיזוק המערכת החיסונית כגאי להשתמש?

  1. חליטות של עשבי מרפא – הדבר הראשון שכדאי לנסות. הן מגייסות את הלימפוציטים מסוג T ומסייעות להשמדתם המהירה של מיקרו-אורגניזמים מזיקים, מחירן לא יקר וניתן לרכוש אותן בכל בית מרקחת.
  2. אנזימים של בקטריות – תכשירים אלה משפיעים על הגוף כמו חיסון והלימפוציטים מסוגי T ו-B והאימונוגלובולינים IgA מתחילים לפעול. השימוש בתכשירים אלה הופך את הטיפול הרפואי ליעיל ולמהיר יותר ומוריד את הצורך בשימוש באנטיביוטיקה.
  3. תרופות המחזקות את המערכת החיסונית.
  4. ביוסטימולנטים – אלה מוצרים ביולוגיים המסייעים בחיזוק המערכת החיסונית.
  5. תכשירים הורמונליים.

ויטמינים לשיפור המערכת החיסונית

כדי לחזק את המערכת החיסונית חשוב לצרוך את הוויטמינים הבאים:

  1. וימין A או רטינול. אחד הוויטמינים הכי חשובים – הוא מסייע לתפקוד נורמלי של העיניים ושל מערכות כלי הדם והלב, משפיע לטובה על מצבה הכללי של המערכת החיסונית.
  2. חומצה אסקורבית או ויטמין C. הוויטמין הזה מסייע להשמדתם של מיקרו-אורגניזמים מזיקים, משפיע לטובה על חילוף החומרים ומסלק חומרים מזיקים.
  3. ויטמין B – משחק תפקיד חשוב בתהליכים ביוכימיים, מחזק את ההתנגדות לחדירתם של גופים זרים. את קבוצת הוויטמינים הזו כדאי לצרוך לאחר ניתוחים או במקרי לחץ תכופים.
  4. ויטמין E – מייצר נוגדנים מיוחדים המגנים מפני חדירת וירוסים.
  5. ויטמין D – מטפל בגדילת העצמות ובעמידותן. הוויטמין הזה מיוצר, בין השאר, על ידי העור בעת חשיפה לשמש. מי שלא התמזל מזלו ואין לו מספיק ימי שמש בשנה יכול להשלים את המחסור בוויטמין על ידי צריכת דגים, בשר, גבינת קוטג', גבינה צהובה וביצים.




איך אדם מבוגר יכול לשפר את המערכת החיסונית מהר


בואו נרכיב תכנית פעולה למקרה שאתם חשים בהיחלשות המערכת החיסונית.

  1. נסו לברר מהן הסיבות האפשריות.
  2. יש מיד להתחיל לצרוך ירקות ופירות טריים או כל מה שצוין לעיל.
  3. גשו לבית החולים והתייעצו ברוקח, קנו ויטמינים.
  4. התחילו ללכת לישון והתעורר באותן שעות. זה יהיה קשה, אבל בקרוב הגוף שלכם יתרגל.
  5. עשו התעמלות, תרגילי יוגה או צאו לרוץ כל בוקר או פעם ביומיים.
  6. חיזוק הגוף: אם יש אפשרות, לכו לשחות בבריכה לפחות פעם בשבוע או עשו מקלחות קרות.
  7. בקרו בסאונה פעמיים בחודש או יותר כדי להוציא רעלים מהגוף.

אם כעבור זמן אתם עדיים מרגישים חולשה או רדימות, הסיבה טמונה בגורם אחר. סיבה שכזו יכולה להיות סביבה מזוהמת באזור מגוריכם, למשל: ערפיח. במקרים כאלה תזונה ושינה נכונות לא יעזרו.

ישנן כמה דרכים לשנות את המצב:

  • התקינו פילטר כדי שהמים יהיו תמיד טריים ונקיים;
  • התקינו בחדר מטהר אוויר, או טוב מכך – בריזר. הוא מיד יסלק את האלרגנים, ישמור על דירה נקייה ועל טמפרטורה נוחה, וכל זה באופן אוטומטי וכמעט ללא רעש;
  • השתדלו לנקות את הבית ניקוי רטוב כמה שיותר. אל תאפשרו לאבק להיות אורח קבע בביתכם.

אם לאחר כל הפרוצדורות האלה עדיין קשה לכם להתרענן בבקרים ואתם חשים תשישות כל היום, פנו לרופא. ייתכן שההיחלשות של המערכת החיסונית נגרמת על ידי מחלה או על ידי ניתוח שעברתם לא מזמן.

לא כדאי להגיע למצב שבו אתם חייבים לחזק את המערכת החיסונית. הקפדה על שינה ותזונה נכונות, פעילות גופנית מתונה ובילוי זמן באוויר הצח ימלאו אתכם אנרגיה והרגשה טובה וזה ישפר את כושר העבודה, את הזיכרון, את היכולת לקלוט מידע ואת החיים באופן כללי. בנוסף, עכשיו אתם יודעים מה יכול לחזק את המערכת החיסונית ותוכלו להתמודד בקלות עם מחלות.

שיהיו לכם מערכת חיסונית חזקה ואביב מצוין!

לכל המאמרים >>
מסכים מדיניות הפרטיות     לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies. המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.